Tuesday, June 3, 2008

"Music TO'dayz'"




Aku memang suka muzik. aku tak tau kenape aku memang suke giler kat muzik. mungkin bagi aku, muzik memberikan aku peluang untuk aku meluahkan siapa diri aku sebenarnya. Kalau aku sedih, aku dengar muzik. Bila aku gembira, aku dengar muzik. Even bila aku geram, aku perlukan muzik untuk tenangkan aku. aku luahkan kreativiti aku melalui muzik. Aku suka menyanyi..... sangat suke gillleeeerrr.... Gila!gila!gila!gila!.. GELI MAAAAAAT!!!!

Kadang2 aku rasa aku tak suka langsung muzik dangdut, tapi aku tak boleh bias, ( dan juga muzik underground; untuk pengetahuan ), aku kena ambik tau sume pasal jenis muzik dari akar umbi die sume. Ahli muzik yang berjaya, die buat research atas sume jenis muzik. So camner?.... Pengaruh muzik dalam diri aku cukup banyak. Dari kecik, aku memang terdedah dengan muzik. Walaupun family aku bukan orang seni, ( tapi bapa aku boleh main biola,.... mana die belajar pun aku tak tau..) dan bapak aku pernah jadi imam masjid, hidup aku memang sebati dengan muzik. ( tapi kalau nak tau, ramai gak penyanyi yang berjaya dan gempak dilahirkan dari background famili yang mana bapak diorang pernah jadi imam..... huhuu..).

Tujuan aku buat citer ni supaya siapa2 yang baca tulisan buruk aku nie, boleh kongsi ngan aku anything, everything, all about music, aper sajer knowledge yang anda sume ader yang mungkin aku tak tau,..... dan, kalau anda sumer ader sesuatu yang menarik, lain dari yang lain tentang muzik, kongsi la ngan aku. Citer la ngan aku aper sajer, ader lirik yang mungkin boleh buat aku WOW! ngan korang. Aku suke bende yang lain dari yang lain sebab dalam hidup ni, aku memang nak sangat jadi lain dari yang lain.

Rock Kapak, Slam, Ukays, Metallica, Butterfingers, Subculture, Rotting Christ, Varatron, Boyz II Men, Marc Anthony, Innuendo, Anuar Zain, Hazami, Hattan, Jamal Abdillah, Nirvana, Amuk, Dream Theatre, Dewa 19, Gigi, Band2 Indon, Lagu2 slow RnB, Akademi Fantasia, Malaysian Idol, One in a Million, Mentor, Gangstarz, American Idol, Belajar Classical Guitar, pergi jamming, Lagu untuk Farhana, Mutiara FM, Tarrega, Faizal Tahir, heeiiii...... macam2 lagilah yang nak aku tulis berkenaan hidup aku ngan muzik ni. So, aku rasa senarai yang aku tulis nie mungkin cukup menerangkan segala2nya tentang diri aku dan muzik.

Bukan aku lupe asal usul aku. Bukan aku lupe yang aku ni ader agama. Aku tak pernah lupa asal usul aku, agama aku. Tapi bagi aku, muzik tak pernah melalaikan aku dari tanggungjawab aku dengan tuhan. Ader masa aku memang emosional. Tapi sebab aku minat muzik la aku rasa aku boleh kawal diri aku. Jangan bataskan diri kita atas sesuatu yang menjadi sumber inspirasi kita, minat kita, keinginan kita yang tinggi..... Aku pernah rasa macam tu tapi sampai bile kita nak jadi hipokrit, berpura-pura tidak menyukai "makanan" kegemaran kita..... kucing pun kalau ikan depan mata, die kalau tak makan pun, mesti die cium nyer... ( tapi tu kucing... ) tapi tak kisahla....

Just Njoy ur music, every'dayz', starting to'dayz', and have a great'dayz' ahead.......

No comments: