Thursday, June 12, 2008

HARI TERAKHIR KURSUS KEWARTAWANAN PENYIARAN.

Hari nie merupakan hari terakhir kursus asas kewartawanan penyiaran kat IPTAR, selama 2 bulan!!!!!.... boleh tahan la jugak lame dier.... dan pagi nie aku baru habis presentation website yang aku buat tak sampai satu hari, dengan bantuan Aqam dan Jumaaahton.

Banyak jugak la yang aku dah belajar selama 2 bulan nie, selain bercuti....hehehehe.... aku kenal ramai orang yang berbagai2 karekter dan macam2 perangai. Banyak jugak la yang aku pelajari dari diorang nie, especially tentang menilai seseorang tu. Ader yang kiter tengok macam sombong, doko diam sorang2 tapi sebenarnya baik, peramah dan kepala otak die giler gak macam aku.... ( GILA!GILA!GILA!)... ader gak yang nampak cam emosional semacacm jer, ( macam aku ), asyik cakap dier jer betul tapi sebenarnya hati diorang baik dan understanding serta caring.....

Ader yang nak jadi mak tak lame lagi, ader yang naik pangkat and kena transfer tak lama lagi, ( sabar jela yek ), ader yang old timer ( cayalah en. Ghafar ! ), ader yang betul2 bersifat keibuan, ader yang mude lagi tapi perangai ngan rupe macam bapak orang..... hheeeeiii.... macam2 la orang dalam dunia nie kan....

kepada tenaga pengajar, Datuk Tiger, Dr. Mokhtar, Dr. Rahmat, Eric, Simon, Razlan, En Zaki, Pn. Ramlah, En Farami, Pn Vasantha, Pn Yusanani, Hj Muis, Dr. Nawiyah, fasilitator yang bertugas sepanjang kursus nie, domo arigato, thank you, terima kasih, Merci beaucoup, muchas gracias, makasih, dan segala ungkapan yang sama makne dengannyer.....


kalau aku tak join kursus nie, sampai ke tua la aku tak tau menahu pasal blog nie dan mungkin aku takder blog sampai sekarang.....


anyway, aku masih lagi tak pasti tentang masa depan aku dalam bidang journalism nie....


harap2 ader la harapan untuk aku satu masa nanti.....

oh ye!.... minggu depan dalam 16 Jun, pukul 2.30 pagi waktu Malaysia, aku akan berangkat ke Australia atas urusan kerja dengan TUDM. Satu peluang yang takkan aku lepaskan dalam hidup aku melawat tempat orang dan ini kali pertama aku pergi luar negara..... BEST GILER!!!!.....


kadang2 aku terfikir gak bidang journalism nie best oooo... dapat keluar tv, dapat jumpe menteri, dapat pergi keluar negara..... tapi ader masa aku rasa kerja nie macam tak sesuai dengan diri aku....


Entahla........


ape2pun, kepada semua peserta, nice meeting you all!!!!...... Taufeek, Jumaahton, Abg. Ghafar, Kak Azura, Marion, Effa, Kristo, Affendi, Azizah, Kak Sadiah, Ameer Rithaudin, Arqam, Ati Hasmila, Kak Juriyati, Afni, dan Wajihah....


MEMORIES REMAIN 4 EVA!!!!!!



Have A nice Day'z Ahead!......



GELI MAAAAAAATTTT!!!!!!!!

8 comments:

Haffiz 696 said...

wei mr daey.hahaha.woi aku xsangke lak ko minat dream theatre.perghh..igtkan jiwang solid luar dalam.hahaha.bagus ah daey.kusus ni dpt lagik aku knal ko yang gilebong nih.arituh masa lapor diri xknal lama sangat plus ko pon agak poyo jgak.wakakakak.tima kasih komen kat bpog aku n banjek aku mkn secret recipe.rajin2 la banjek aku next time k.

woii.bila nk kuar hang out ngn ko ah?lpak tgk live band ka,apa ka,tgk ko pefom ka.ko jgn la bkepittt jek keje ngn aweq ko.plus, aku doakan ko bahgia ngan dia k :)

greatdayz9 said...

hehehee.....no prolem bro.... tgk la nanti kalau2 aku free ke atau aku turun selayang ke, aku hello la kau...

anyway, nanti kalau aku buat performance kat s.alam salam bulan 8 atau 9 nanti aku inform ko yek...

ajakla jumaahton sekali coz dier pun nak tgk aku perform gak...

keep in touch bro...


GELI MAAATTT!!!

xanda_zatoichi said...

hah nie bakal nak jadik mak org nak bagik comment..

Best pie Outstation?
Ada ole2 tuk aku tak...?

aku windu semua geng2 kursus...
ntah apa khabar mereka semua ek?

ko take care key..
do keep in touch but no touching..


PS: dreamtheatre mmg layan habis....

greatdayz9 said...

to Mak Orang,

aku tak jadi g Australia laa.... KSU bodoh tu tak approve... save budget konon.. dier g Indonesia takpe.... ^$%##!@(&^ punyer KSU.

Tapi takper...
Aku dapat offer g Lubnan plak pada 20 Julai sampai 30 Julai. boleh la...

aku pun rindu saat2 kursus... best jer hari2 datang lambat, boleh ngular... hehehehehe.....

keep in touch and selamat jadi mak.... dan beranak nanti inform aku tau..

have a nice Day'z ahead..

GELI MAAAAATTTT!!!.....

Juriyati Mat Jalil said...

Hai...ngindu akak lama tak tengok muka bermasalah dan rambut tegak ko tu...he..he..Tapi akak cukup bahagia dan gumbira dapat berkenalan dengan semua peserta kursus.
Semoga satu hari ko akan jadi seseorang yang diminati ramai di atas kebolehan dan keistimewaan yang dianugerahkan Allah kepada ko Dayz...Bagaimanapun belajar2lah banyak bersabar.

Pantun untuk Mahadir:

Kalau berenang sungai Temerloh
singgah sebenar di rumah Ati
Jangan hidup selalu mengeluh
nanti merana badan sendiri

mawarkusinar said...

hai mahathir :) aku pun rindu tengok muka kau ngan rambut tegak tuh.
kau tak jadi g australia? so sad. hampeh betul KSU tu kan. takpe rezeki kau bukan kat tangan dia.

aku pulak tak jadi g tv. bos hampeh aku, letak syarat pulak, kalau nak pegi, kene ada org tv yg ganti kau kat radio.

umat mana la yg nak pg radio. malang betulll.

mawarkusinar said...

aku nak sgt rengok kau buat show. jgn lupa ajak aku tau. :)

greatdayz9 said...

halllooooo....

thanx to kak ju and jumaahton sebab sudi tgk2 kan aku punya blog yang tak seberapa nie...

Niway, aku pun rindu ngan sume orang yang aku kenal masa kursus nie.. aku nak mintak maap lau aku berkelakuan tidak sopan ngan sesiapa pun dan kelakuan aku membuatkan korang menyampah ngan aku....

i'm just trying to be myself and i realize that not everybody still accept whatever i do but its good that most of the people still not judging me by the way i act....

terima kasih kepada kak ju sebab banyak beri nasihat kat saya walaupun dah banyak orang nasihat kat saya tapi tak gak berubah2...

saya memang degil...

mak saya pun setuju....

thanx jugak kat jumaahton sebab memahami aku dan betul2 buat aku confortable masa aku tgh kusut bercinta dulu.....

insyallah tak lama lagi nanti aku nak buat show kat s.alam nnt aku calling2 la ko yek....

pantun untuk sume orang:

hari-hari makan maggi,
panjang umur jumpe lagi....

have a nice day'z ahead...


GELI MAAAAATTT!!!....