Tuesday, June 10, 2008

AKU MINAT APER SEBENARNYER?.....

Dalam menjalani hidup selama 27 tahun ni, ade sesetengah orang masih tak mengetahui aper yang die minat sebenarnyer. Memang obvious yang aku sangat sukekan hibura ataupun entertainment atau lebih kepada music. Masalahnyer sekarang, pasal bidang kerje nie....


Aku sekarang kerja sebagai wartawan ataupun broadcast journalist. Rasa kerja wartawan ini memang mencabar, cukup segala jenis rasa.... manis, masin, masam, pahit, kelat, macam-macam la...... sebelum tu aku kerja sebagai DJ radio plak. masa kerja DJ nie aku rasa best la jugak, sebab aku minat music kan..... tapi aku nak kerja yang boleh buat aku jadi glamor, macam kerja wartawan nie, aku boleh kuar tv.... same gak macam jadi artis atau penyanyi, dapat nyanyi "live" kat tv adalah satu kepuasan dalam hidup aku....


Ader masa aku rasa yang aku macam nak jadi pelukis atau designer.... aku boleh melukis dan ade basic nak jadi designer coz' dulu aku study kat UiTM S.Alam, jurusan Seni lukis dan Seni reka ( Industrial Design ).... tapi aku rasa lukisan aku lebih menjurus ke arah "Fine Art" atau pun seni halus.... ( alaaaa.... yang lukis2 gambar orang ngan permandangan tu......)...


Satu lagi, sebab aku pandai melukis dan main colour kot aku pernah keje kat kilang cat satu masa dulu.... aku buat "colour matching" dan jadi " lab tehnichian" untuk buat cat kereta untuk proton dan mercedes... pun aku buat keje untuk clerical gak... buat "filing" untuk "receiving raw material document"... cume kat sini aku kerja tak lama coz ader sebab2 tertentu.... entahla......


Satu ketika pulak aku kerja sebagai CCC kat syarikat telekomunikasi di s.alam... ( CCC tu customer care consultant ).... ala.... macam operator jawab tepon tu.... banyak gak yang aku belajar kat sini dan aku sedari sejak aku kerje kat sini, aku dah "develop" aku pumyer PR skill dan self confident....


kadang2 aku rasa macam nak jadi pengajar atau pakar motivasi la pulak.... rasa macam best jer kiter didik orang dan motivate orang agar diorang berjaya. best tau tengok orang yang kite tolong berjaya.... satu kepuasan! aku dah berjaya buat orang berjaya dan orang tu sekarang kerja kat berjaya times square.... ( kebetulan kot....)


Aku suke menyanyi dan pernah buat part time menyanyi kelab dulu.... sekejap jer la....


Aper yang aku minat sebenarnyer haaaaa........


Aku harap satu hari nanti sebelum aku mati, aku dapat tahu aper sebenarnya yang aku paling minat dalam hidup aku nie.... Lekas kite cari selagi kite berupaya menghirup udara segar didunia nie.....


Lupe lak!..... aku pun suke compose lagu dan tulis lirik gak.... akku dah buat satu lagu dan dalam proses untuk dikomersialkan. lagu tu aku buat untuk seorang insan yang aku paling sayang dalam dunia nie dan aku harap aku boleh bersama die mencari minat aku sampai aku pergi dari dunia yang sementara nie..... lagu asal nie hanya aku ngan die yang tahu sebab kalau lagu nie dan keluar radio nanti, ( harap2 jadi la projekl aku nie)... aku dah tukar lirik atas nasihat pakar dan ahli music yang berwibawa.....




JOM! kite cari dan terus mencari......


Have a nice Day'z ahead!!!!.....


GELI MAAAAAAATTTTT!!!!!!!!.....

5 comments:

Puaka Petaka said...

Geli Maaaatt....
Wah wah wah.....
membar kita ni dah ada blog....

yo, what up bro....
ape yang membuatkan ko dah terminat nak buat blog ni? kena ngan tajuk ko tu, "aku minat ape sebenarnyer"

greatdayz9 said...

tak tau la beb.... bile dah tau buat tu syok plak... thanks la sebab comment... aku ingat takde orang nak komen blog aku kan..

kalau ko ader aper2 sumber ker, benda2 menarik ker bagi la kat aku yek...


GELI MAAAAAT!!!!!

Juriyati Mat Jalil said...

Dayz, ko naik sampan pegi tengah2 laut dan buang pendayung. Lopeh tu ko berdiri, perhatikan sekeliling termasuk mendongak di langit dan membongkok nengok laut. Bila semua ko dah buek, ko tunggu jo lah kek mano sampah ko tu poie, kalau kek pulau, untung ko tu kira untung sabut lah, kalau masih yo kek laut tu, kira untung ko tu untung batu lah, nungu karam dan tenggelam jo lah lie.
Oleh itu, pandai2 buat pilihan. Kadang2 setiap persinggahan itu ada hikmah dan kelebihannya untuk ko melengkapkan diri menjadi orang yang terkenal suatu hari nanti...jangan lupakan kak ju nanti yer bila dah berjaya...

greatdayz9 said...

kepada kak ju,

t.kasih sebab ambik berat tentang diri saya...

saya saje je nak tgk sape yang bagi komen kat penulisan saya nie..

untuk pengetahuan kak, saper2 yang komen tentang isu yang saya tulis nie, die memang ambik berat tentang seseorang....

percayalah...

sebabnyer, saya sorang jer yang tahu....

biarlah rahsia...

kalau sampan tu tak sempat sampai ke tgh laut dah karam, camner lak tu....?

tapi takper kak ju...

dimana ader kemahuan disitu ader jalan....


insyallah, doakanlah kejayaan saye.

takkan sayer luper orang kampung sayer....

nnt saye balik kampung sayer cari akak k.....


chow chin chau....


have a nice day'z ahead.....


GELI MAAATTTT!!!!

COWENG ANAK PILAH said...

Ehemmm...jawap jangan tak jawap...
janganlah ko naik sampan bocor lak Dayz atau gunakan pendayung sumbing...he...he..he...
Kadang2 Dayz, dlm hidup ini, banyak perkara kita buat baik dengan orang pun, ada juga sakit hati dan iri hati orang. Oleh itu, sebelum belayar, pastikan berulangkali sampan ko tu tak dibocor orang....